Bilen...

2008-07-10 @ 11:27:00
Igår efter jobbet så åkte jag till Kalix i min bil. Men just innan rondellen i Kalix, så stannade bilen, precis som den har gjort förut. Jag ringde Micke och han kom dit. Sen hämtade vi hans bror så att dom fick bogsera bort den. Så nu står den hos deras föräldrar. Det var precis så den gjorde förut innan den blev lagad, så det måste betyda att den inte är lagad än. Pappa ringde till verkstan där vi lagade den idag, men dom har semester i 3 veckor till. Så den lär ju inte bli lagad den närmaste tiden. Alla plåtverkstäder har också semester så den blir inte lagad från inbrottet heller.
Kan man ha mer otut när det gäller bilar, än så här. Känns helt hopplöst. Behöver ju bilen för att ta mig till jobbet. Och jag vill ju inte bo i Vitå resten av sommaren. Men det verkar ju bli så att jag måste det. Har ju ingen bil annars. Vet inte hur jag ska göra när mamma börjar jobba igen, men det kanske löser sig.
Funderar starkt på att köpa en vespa och pendla med den från luleå till råneå. Billigt skulle det ju vara iaf.
Är otroligt less nu!
Ska iaf ta den till Vitå imorgon hade jag tänkt. Hoppas den går hela vägen utan att den stannar. Bara den inte stannar på e4an iaf så är jag nöjd.
Ska fara och åka lastbil med Micke kring 12.30 till Boden. Sen ska jag bara vara i Kalix ikväll. Ska jobba imorgon 15.30 - 20.30.
Nu blir det lunch! Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback