Ikea, volleyboll och cykling

2008-07-27 @ 21:34:55
På torsdag efter jobbet åkte jag till Micke och vi gick ut och åt middag med Jonas och Andreas. Sen blev det en cykeltur.
På fredag for vi och åt lunch med hand bror på lyktan och sen bar det av till Ikea. Hittade lite smågrejer som jag behövde.
Sen for vi och käkade middag hos hans mamma och pappa. På kvällen var vi några stycken som spelade beach volleyboll. Tog även sommarens första dopp den kvällen. Var lite kallt, men inte så farligt.
Kring halv 12 kom vi på att vi skulle fara ut och cykla en sväng. Den svängen blev ungefär 2,5 mil. En härlig cykeltur.
På lördag började jag jobba kl 15.30 och sen dess har jag varit i Vitå. Imorgon börjar jag kl 13 och sen ska Micke hämta mig efter jobbet så drar vi till Luleå och där blir jag till på onsdag.
Nu tror jag faktiskt att jag ska sätta mig och räkna lite läkemedelsräkning. Kan vara bra att göra det eftersom att det inte är så länge kvar till tentan.

Helgen

2008-07-20 @ 21:47:53
I fredags efter jobbet tog jag bussen till Kalix och jag och Micke åkte till Kamlunge för att grilla med lite folk. Vi blev väl kring 15 stycken till slut. Var en trevlig och mysig kväll.
På lördag var jag jättetrött, så jag sov mer eller mindre till 14. Sen for jag och Micke och körde lite fyrhjuling till Bjumisträsk. Jag fick inte ett enda motorstopp, så ganska stolt är jag. Camilla kom med bussen till kalix kring 18 och efter det gjorde vi oss iordning och började dricka lite vin. Efter ett tag började det komma lite mer folk och det blev riktigt skoj, innan vi till slut for till hotellet där det var beach party. Drack inget mer efter att jag hade kommit till hotellet och det var nog ganska bra ändå. Var där till stängningsdags kring 3 och sen for vi och köpte hamburgare och sedan hem och sova. Vaknade idag och var inte alls bakis, vilket var väldigt skönt. Tror det var tack vare att jag inte drack nå mer på hotellet. Idag har vi varit och åkt vattenskoter en sväng och sedan for vi till bjumisträsk och badade. Vi kom dock inte längre ut i vattnet än att det precis täckte knäna. Man har som blivit en badkruka nu för tiden.
Camilla tog en buss hem kring 17 och jag tog en buss kring 19. Så nu sitter jag här i Vitå och ska strax lägga mig och sova. Ska bara vänta på att Micke ska ringa. Det kommer in bilder senare. Måste bara hitta min kamera. Men tror att den är kvar hos Micke.
Natti!

Men...

2008-07-10 @ 11:27:31
Jag tycker trots allt om min lilla bil. Vill bara att den ska fungera som den ska!

Bilen...

2008-07-10 @ 11:27:00
Igår efter jobbet så åkte jag till Kalix i min bil. Men just innan rondellen i Kalix, så stannade bilen, precis som den har gjort förut. Jag ringde Micke och han kom dit. Sen hämtade vi hans bror så att dom fick bogsera bort den. Så nu står den hos deras föräldrar. Det var precis så den gjorde förut innan den blev lagad, så det måste betyda att den inte är lagad än. Pappa ringde till verkstan där vi lagade den idag, men dom har semester i 3 veckor till. Så den lär ju inte bli lagad den närmaste tiden. Alla plåtverkstäder har också semester så den blir inte lagad från inbrottet heller.
Kan man ha mer otut när det gäller bilar, än så här. Känns helt hopplöst. Behöver ju bilen för att ta mig till jobbet. Och jag vill ju inte bo i Vitå resten av sommaren. Men det verkar ju bli så att jag måste det. Har ju ingen bil annars. Vet inte hur jag ska göra när mamma börjar jobba igen, men det kanske löser sig.
Funderar starkt på att köpa en vespa och pendla med den från luleå till råneå. Billigt skulle det ju vara iaf.
Är otroligt less nu!
Ska iaf ta den till Vitå imorgon hade jag tänkt. Hoppas den går hela vägen utan att den stannar. Bara den inte stannar på e4an iaf så är jag nöjd.
Ska fara och åka lastbil med Micke kring 12.30 till Boden. Sen ska jag bara vara i Kalix ikväll. Ska jobba imorgon 15.30 - 20.30.
Nu blir det lunch! Bye!

Inbrott i bilen och en tripp till storforsen

2008-07-07 @ 21:56:52
I lördags på morgonen steg jag och Micke upp och tänkte börja åka mot storforsen. Innan vi for skulle jag bara hämta några skivor från min bil och när jag satte mig på sätet upptäckte jag att stereon var borta. När jag gick ut och kollade så hade dom gjort ett hål i dörren under handtaget och brytit sig in i bilen. Jag blev arg och lesden och vi kom inte därifrån förän 2 timmar senare.
Vi stannade en bit ifrån älvsbyn och åt kycklingsalladen vi hade med oss. Vi kom från två timmar tidigt så vi passade på att gå runt kring forsen och sedan ta en fika vid serveringen.
Vi checkade in i stugan som var ganska liten och sedan på kvällen blev jag bjuden på middag på hotellet.
Resten av kvällen gick vi runt kring forsen och sedan tillbaka till stugan. När vi kom in i stugan igen upptäkte vi att det var väldigt kallt och vi funderade om dom hade slagit av värmen. När jag såg att andra stugor vädrade tyckte jag att det var lite konstigt. Så morgonen därpå när vi checkade ut så frågade jag om det skulle vara igång och det skulle det. Så det var helt enkelt trasigt och jag sa att det hade varit svinkallt.
Nåja, det var ju inte hela världen. Jag hade ju Micke att krama.
På söndag åkte vi hem, men vi stannade först i älvsbyn och åt lunch. Lite konstigt svar fick vi dock när vi stannade vid hotellet i älvsbyn och frågade om de serverade lunch. De kollade på oss som att vi var dum och sa nää. Sen höll jag och Micke på att skratta ihjäl oss.
Vi stannade även i Boden och hälsade på Mickes morbror. Var trevligt att träffa honom för det hade jag inte gjort tidigare.
Sen på kvällen for vi till Vitå och sov där till idag. Steg upp med Micke imorse och åt frukost med honom. Jag skulle ju inte börja jobba förän 7.30.
Imorgon jobbar jag 15.30 - 20.30. Vet inte vad jag ska hitta på på dagen, men något blir det väl. Kanske ska börja kolla på rapporten som jag måste kompletera.
Nu ska jag vänta på att Micke ringer och säger godnatt. På nått tag så blir det sängen även för min del.
Natti!

Micke

Stugan

Bilen efter inbrottet

Back in Luleå

2008-07-04 @ 23:06:08
Nu är jag tillbaka i Luleå och imorgon bitti bär det av till storforsen! Mysigt värre!

Allt och inget

2008-07-02 @ 18:02:31

Under helgen som har varit så har jag mest varit med Micke. Jag, han och Carro var till Boden i lördags.
Det var inte så där jättekul, men det kanske hade varit roligare om man kunde dricka. För alla andra år har det varit roligare. Micke stannade hos mig till måndag morgon. Efter att jag hade slutat jobbet på måndag for jag ut och åt middag med Carro, Terese och Marie. Sedan for jag till Kalix och stannade där till Tisdag kväll. Nu är jag i Vitå och byter kamrem på bilen. Den är nog klar nu, men jag tror jag stannar i Vitå till fredag iaf.
Igår när jag var hos Micke råkade jag tappa telefonen jag har lånat av honom ner i toalettstolen. Jag fönade den en kvart eller nått, men den funkade inte. Men efter några timmar så fungerade den, och nu är det inga problem med den. Lite komiskt var det hela. :P
Var på promenad med Anneli igår också medans jag väntade på att Micke skulle komma hem från jobbet.
Nu ska jag fara ner till farfar en sväng. Bye!