Inbrott i bilen och en tripp till storforsen

2008-07-07 @ 21:56:52
I lördags på morgonen steg jag och Micke upp och tänkte börja åka mot storforsen. Innan vi for skulle jag bara hämta några skivor från min bil och när jag satte mig på sätet upptäckte jag att stereon var borta. När jag gick ut och kollade så hade dom gjort ett hål i dörren under handtaget och brytit sig in i bilen. Jag blev arg och lesden och vi kom inte därifrån förän 2 timmar senare.
Vi stannade en bit ifrån älvsbyn och åt kycklingsalladen vi hade med oss. Vi kom från två timmar tidigt så vi passade på att gå runt kring forsen och sedan ta en fika vid serveringen.
Vi checkade in i stugan som var ganska liten och sedan på kvällen blev jag bjuden på middag på hotellet.
Resten av kvällen gick vi runt kring forsen och sedan tillbaka till stugan. När vi kom in i stugan igen upptäkte vi att det var väldigt kallt och vi funderade om dom hade slagit av värmen. När jag såg att andra stugor vädrade tyckte jag att det var lite konstigt. Så morgonen därpå när vi checkade ut så frågade jag om det skulle vara igång och det skulle det. Så det var helt enkelt trasigt och jag sa att det hade varit svinkallt.
Nåja, det var ju inte hela världen. Jag hade ju Micke att krama.
På söndag åkte vi hem, men vi stannade först i älvsbyn och åt lunch. Lite konstigt svar fick vi dock när vi stannade vid hotellet i älvsbyn och frågade om de serverade lunch. De kollade på oss som att vi var dum och sa nää. Sen höll jag och Micke på att skratta ihjäl oss.
Vi stannade även i Boden och hälsade på Mickes morbror. Var trevligt att träffa honom för det hade jag inte gjort tidigare.
Sen på kvällen for vi till Vitå och sov där till idag. Steg upp med Micke imorse och åt frukost med honom. Jag skulle ju inte börja jobba förän 7.30.
Imorgon jobbar jag 15.30 - 20.30. Vet inte vad jag ska hitta på på dagen, men något blir det väl. Kanske ska börja kolla på rapporten som jag måste kompletera.
Nu ska jag vänta på att Micke ringer och säger godnatt. På nått tag så blir det sängen även för min del.
Natti!


<3


Micke



Stugan


 Bilen efter inbrottet

Kommentarer
Postat av: Jonte

Sunkigt värre lekstuga och en gubbe

2008-07-08 @ 02:46:34
Postat av: Malin

Satans idioter till biltjuvar! Har suttit o argat upp mig o gnällt till martin i helgen... hehe han tyckte jag skulle lugna ner mig några hekto :p hehe



vilken mysig bild på dig o micke :) vem tog den? kram

2008-07-08 @ 19:52:16
URL: http://oceanbreeze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback