Ont i magen och sjukhuset

2008-09-23 @ 16:47:44
Började få ont i magen i söndags kväll. Gick och la mig men kunde inte somna. Kring 1 stegjag upp och kräktes två gånger, sen försökte jag att sova. Gick inte så bra och jag låg och vred mig hela natten för att jag hade så ont. Trodde jag skulle svimma där ett tag, men det gick bra. På morgonen tog jag en värktablett för att kunna sova och sen när jag vaknade hade jag fortfarande ont. Dock inte lika mycket som på natten. Nu kom det inte riktigt lika ofta, men det kom krampliknade anfall ibland. Ont gjorde det i varje fall. Igår kväll tänkte jag att jag kanske borde fara och se vad det är, så Tina körde mig till jourcentralen. Där misstänkte dom blindtarmen, så dom skickade mig till akuten i sunderbyn, för att dom skulle titta bättre. Fick träffa en massa läkare där, men ingen kunde väl riktigt säga vad det var. Dom misstänkte iaf blindtarmen, men var inte helt säkra. Så dom ville att jag skulle stanna över natten, så fick dom se om jag fick ännu ondare. Men jag sa att jag ville hem, så dom sa att jag skulle komma tillbaka på morgonen om jag hade ont fortfarande.
Vaknade imorse och hade inte så farligt ont. Dom hade ju sagt att om jag vaknade och hade ont så skulle jag komma in direkt. Annars så skulle jag testa äta frukost, vilket jag gjorde. Det gick bra och sedan for jag till skolan.
Har dock börjat känna att jag har ondare nu än jag hade imorse. Men känns som onödigt att fara till doktorn igen om det inte är något. Fast man borde ju inte ska ha ont i magen? Nå, jag får väl se hur jag känner mig senare. Hoppas bara att det slutar göra ont och allt blir fint. Men vi får väl se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback