Kokkos och Kiwi

2009-04-04 @ 18:52:58
Igår skickade jag ett mejl till kattakuten i norrbotten och hon svarade att de hade en massa katter. Så idag ringde jag dit och vi bestämde att vi skulle fara och se på några som var 6 månader gamla. De hade blivit omhändertagna när de var 6 veckor gamla. Deras mamma var en vildkatt. Det var en hane som heter Kokkos och en hona som heter Kiwi. Kokkos är lite mer framåt men ändå skygg. Och Kiwi är väldigt skygg. Vi såg knappt henne under tiden vi var där. Vi beslutade iaf att vi skulle ta båda katterna och vi har betalat dom. Så Kokkos följde med oss hem och Kiwi kommer när de får ta på henne. Förhoppningsvis ikväll eller imorgon.

Det blir verkligen inte lätt att få dom tama men jag hoppas och tror att det ska gå. Bara man ger det tid och kärlek. Dom är verkligen supersöta iaf. Har inte hunnit ta några bilder men det kommer senare. Tog några från katt i norrs hemsida.


Kokkos


Kiwi

Nu ligger Kokkos under badkaret. Får se när han vågar sig fram.

Kommentarer
Postat av: johanna

Ohh vilka sötos! :D måste komma till kalix snart så jag får träffa dom! puss och glad påsk på er!

2009-04-10 @ 15:13:54
URL: http://www.bakiarsle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback