Tillbaka!

2009-04-07 @ 22:13:51
Måste börja med att berätta att Kiwi är tillbaka! Hon hade gömt sig. Det var trots allt ett ställe som vi hade missat.
Mickes pappa ringde idag och frågade om han kunde komma och leta. Så han kom och jag sa till han att han inte kommer att hitta nått. Men han hittade ett hål bredvid garderoberna i sovrummet. Hålet var litet, men tillräckligt stort för att Kiwi skulle ta sig in. Vi försökte kika in men såg inte så mycket. Dock såg jag lite katthår, men tänkte att det kunde ju vara damm.

Nu ikväll när jag såg tv så såg jag att Kokkos gick iväg. När jag går till sovrummet så ligger han i sängen och sover. Jag skulle precis gå dit när jag ser hur en kattrumpa snabbt försvinner in i hålet. Det var Kiwi. Hon var precis på väg ut när jag kom och blev då rädd och sprang in igen.

Den senaste timmen har jag legat helt stilla i sängen och väntat på att hon skulle komma ut så jag kunde täcka för hålet. Kiwi har stuckit ut nosen ibland och Kokkos har varit dit och kikat in och undrat vad hon har hållt på med. Efter ett bra tag så kommer katten äntligen ut och jag skyndar mig att kasta en kudde dit. Så nu är hålet igentäppt. Provisoriskt iaf. Vi måste väl spika för det. Kiwi såg besviken ut när hon efter ett tag försökte ta sig in igen. Men det kunde hon glömma.

Kokkos har varit hur kelig ikväll som helst. Jag satt i soffan och han kom och ställde sig på bakbenen och pussade mig i ansiktet. Sen har han strukit sig mot mig och velat bli kliad hur mycket som helst. Det går fint så länge man inte rör sig för snabbt eller pratar högt. Det måste vara på hans vilkor. Den andra katten har jag då inte alls klappat. Fast det är ju klart hon kom i förrgår och har varit borta ett dygn. Så det är kanske inte så konstigt. Men hon är ju mest skygg av dem två också.

Haha, kom på att det enda jag typ skriver om är katterna nu. Men det är ju också det enda som händer just nu :P Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sova. Pratade nyss med Micke och han hade slutat nu. :) Natti!

Kommentarer
Postat av: MillMill

Skönt hon är tillbaka då :) Kram

2009-04-08 @ 08:56:01
URL: http://livelyway.blogspot.com
Postat av: Angelica

Vad skönt att hon dök upp =D Och vad kul att katten inte är lite nervös! =D Kramis

2009-04-08 @ 11:07:22
URL: http://angiiie.blogg.se/
Postat av: tina

vad bra!! tänkte väl att det var ngt hål ni missat!! : P å att det var säkert i garderoben:P

2009-04-08 @ 19:17:46
URL: http://tinoolino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback