Föralltid i mitt minne

2009-02-28 @ 18:06:35
Några minuter efter att jag hade skrivit föregående inlägg så ringde det i telefonen och jag fick veta att min farfar hade avlidit. Han orkade inte kämpa mer efter hjärtinfarkten han fick i måndags. Jag fick skjuts till sjukhuset för att se honom en sista gång. Han såg fridfull ut och såg inte alls ut att ha ont, vilket kändes skönt. Var där i någon timme och sen for jag hem med familjen.

Känns otroligt tungt att han är borta eftersom att han alltid har funnits där. Vi har bott 500 m ifrån varandra och setts väldigt ofta. Han var en av mina bästa vänner och nu finns han inte längre. Även om det var det bästa för honom så är det svårt att förstå. Kommer kännas konstigt att aldrig få se honom igen. Att han inte finns där när man kommer hem till Vitå och ska hälsa på honom.

Nu har han hamnat på andra sidan och efter flera år fått träffa farmor igen. Det är iaf var jag kommer att tänka för då vet jag att han har det bra. Han har varit min förebild hela livet och nu får jag fortsätta livet utan honom. Men jag kommer alltid att ta med mig allt som jag har lärt mig av honom. Jag hör honom framför mig och jag hoppas att jag alltid kommer komma ihåg hans röst. Minnet av honom kommer alltid leva kvar.

" Så stilla, så sakta

Du tynade bort.

Vi stod vid Din sida

så hjälplösa blott.

Stilla kom döden,

den kom som en vän.

Tog Dig vid handen

och förde Dig hem."

Vila i frid
25/2 - 2009


Kommentarer
Postat av: matilda

Vila i frid.

Sköt om dig. Kram

2009-02-28 @ 21:16:04
URL: http://matildatano.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ida, det är sant. Din farfar kommer alltid leva kvar inom dig, där kommer han alltid att existera :) Kramar till min käre vän :)

2009-02-28 @ 22:55:22
URL: http://livelyway.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag vet inte varför men det skär i hjärtat att läsa dina ord och en tår trillar ner... Men som du säger, han har inte ont, och han är med din farmor. När din tid är kommen, kommer du också få träffa dem båda igen. Men under tiden får du bära med dig de fina minnena. Stora kramar från mig till dig

2009-02-28 @ 23:09:41
URL: http://oceanbreeze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback