Begravning

2009-03-20 @ 22:18:54
Idag var farfars begravning. Den ägde rum i tallro kapell.
Kom dit en stund tidigare och hann stå och se på kistan en stund. Direkt jag såg den så började tårarna att rinna.
Klockorna ringde och sedan började Alex att sjunga håll mitt hjärta. Var jättevackert! Och i slutet sjöng hon som en bro över mörka vatten. Tyckte begravningen var jättefin och vi fick ett fint avsked av honom.
Känns som att det är nu man verkligen fattar att han är borta.
Sedan samlades vi i församlingshemmet för att äta fläskfilé och potatisgratäng. Något som farfar skulle ha tyckt om.
Jag hjälpte prästen att läsa telegrammen och de var jättefina. En vacker begravning helt enkelt.
Nu finns det en stor tomhet kvar, men även så många rika minnen som alltid kommer att finnas kvar.


En gammal bild på Elin, farfar och jag

Kommentarer
Postat av: t

tänker på dig! Vad bra att det blev en fin begravning. Ta hand om dig! hoppas vi syns snart! Kramar /Tina

2009-03-21 @ 18:30:12
URL: http://tinoolino.blogg.se/
Postat av: tina

ja jag tänkte ju först ba what :P

2009-03-22 @ 20:20:00
URL: http://tinoolino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback